Brandweer rukt uit voor vergeten vlees in magnetron woonzorgcentrum Berkel en Rodenrijs

Berkel en Rodenrijs – Donderdagmiddag 10 oktober  zijn de hulpdiensten uitgerukt voor een brand in een woonzorgcentrum aan de Noordeindseweg in Berkel en Rodenrijs.

Omstreeks 16:45 uur sloegen medewerkers van woon-zorgcentrum ‘Huize Sint Petrus’ alarm nadat er rook en een brandlucht werden waargenomen op de 3e etage van het appartementencomplex.

De brandweer rukte met meerdere brandweereenheden uit en schaalde vrijwel meteen op naar het sein ‘middelbrand’, dit doordat er sprake was dat er één persoon zat opgesloten in het desbetreffende appartement. Ook een ambulance, een Officier van Dienst Geneeskunde (OvD-G) en het Mobiel Medisch Team (MMT) werden gealarmeerd.

Het Mobiel Medisch Team is uiteindelijk niet ter plaatse gekomen.

De brandweerlieden zijn het appartement binnen gegaan en troffen gelukkig niemand aan. Er stond wel flink wat rook in het appartement. De oorzaak bleek een stukje ‘vergeten’ vlees dat nog in de magnetron stond. De brandweer heeft het pand geventileerd.

De ambulancedienst heeft één medewerker van het woonzorgcentrum nagekeken op rookinhalatie.
Er is verder niemand gewond geraakt.

%d bloggers liken dit:

Deze website gebruikt cookies. We zijn wettelijk verplicht om je te informeren en je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken. Meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten